Buxoro Davlat Universiteti Karyera markaz haqida


Karyera markazi sizga imkoniyatingiz va sharoitingizga mos ravishda ish qidirishga yordam bera oladi!

 

   Buxoro davlat universitetining bakalavriat ta'lim yo'nalishlari kunduzgi ta'lim shakli bo'yicha 2022/2023 o'quv yili bitiruvchilari to'g'risida ma'lumot (Viloyatlar bo'yicha va Buxoro viloyati shahar/tumanlar bo'yicha)

   Buxoro davlat universitetining bakalavriat ta'lim yo'nalishlari bo'yicha 2022/2023 o'quv yili bitiruvchilari to'g'risida ma'lumot


  O'zbekiston Respublikasi Prezidenti rahbarligida202I yil 16 iyun kuni "Oliy ta'lim sohasidagi islohotlar natijadorligi hamda yangi o'quv yiliga tayyorgarliK' mavzusida o'tkazilgan videoselektor yig'ilishida belgilangan vazifalar ijrosini ta'minlash, ya'ni, Oliy ta'lim muassasalari talabalari va ish beruvchilar o'rtasida o'zaro samarali hamkorlikni yo'lga qo'yishga mo'ljallangan "Karyera markazi"ni tashkil etish

KONTSEPSIYASI

 O'zbekiston Respublikasi Prezidenti rahbarligida2l2l yil 16 iyun kuni "Oliy ta'lim sohasidagi islohotlar natijadorligi hamda yangi o'quv yiliga tayyorgarlik" mavzusida o'tkazilgan videoseleklor yig'ilishida belgilangan vazifalar ijrosini ta'minlash, ya'ni, Oliy ta'lim muassasalari talabalari va ish beruvchilar o'rtasida o'zaro samarali hamkorlikni yo'lga qo'yishga mo'ljallangan >ni tashkil etishga mo'ljallangan kontsepsiyasining (keyingi o'rinlarda - Kontsepsiya) strategik maqsadi etib pandemiyaning mehnat bozoriga salbiy ta'sirini yumshatish borasida aholi bandligini ta'minlash va ijtimoiy qo'llab-quwatlashda innovatsion va yuqori texnologik format imkoniyatlaridan samarali foydalanish, yoshlar bandligini ta'minlash va real, sifatli, ijtimoiy sohadagi dolzarb masalalarning innovatsion yondashuvga asoslangan yechimlarini topish, bitiruvchilar bandligini ta'minlash va ijtimoiy qo'llab-quwatlash bo'yicha ko'rilayotganzarur chora-tadbirlar to'g'risida" kengaytirilgan tarzda o'tkazilgan videoselektorlarda berilgan topshiriqlar ijrosini ta'minlash hisoblanadi.


    Afsuski, bitiruvchilarni, ta'lim muassasasini bitiriboq an'anaviy usulda bandlik monitoringini tashkil etish, ularning bandligini ta'minlash, ishsiz yurgan yoshlarni aniqlab, ularni o'zvaqtida ish joylarigayo'naltirish va kasb-hunarga qayta tayyorlash bo'yicha tizimli ishlarni tashkil etish imkonsizdir.

    Hozirgi kunda amaliyotda fakatgina Oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligi tizimida oliy ta' lim muassasalari(OTM) bitiruvchilarining har yili sentyabr-dekabr oylarida yalpi yakuniy bandlik monitoringini o'tkazish amaliyoti mavjud bo'lib, lekin bu tizimda bir qator kamchiliklar mavjud.

    Buxoro davlat universiteti tadqiqotchilari tomonidan Buxoro viloyati (qolaversa, butun Respublika) bo'yicha ham OTM bitiruvchilarining turli vazirlik va idoralar tomonidan to'planadigan ma'lumotlardagi xatolik variatsiyasining yuqoriligi va bandlik ma'lumotlarini umumlashtirish Ya qayta ishlashdagi kamchiliklar aniqlandi. Ya'ni, bitiruvchilaming mehnat bozoridan o'z o'rnini topishi, tegishli kasb va hunar bo'yicha ishga joylashish imkoniyatlari, ishga joylashishi darajalari o'rganildi. Buxoro viloyati misolida quyidagi ko'rsatkichlar tahlil kilinib va xulosalar tayyorlandi.

    1.  OTM bitiruvchilari bo'yicha an'anaviy tarzda amalga oshiriladigan ishga j oylashish (bandlik) monitoringi mexanizmining tubdan eskirganligi :

    2.  Bandlik monitoringi natijalari bo'yicha rasmiylashtiriladigan va umumlashtiriladigan dalolatnomalardagi ma'lumotlar bilan real holat o'rtasidagi katta tafovutning mavjudl igi;

    3.  Bu tafovutlar esa o'z-o'zidan davlat statistik ma'lumotlarida real ko'rsatkichlar sifatida shakllanishi va barcha foydalanuvchilar (davlat boshqaruv organlari, tadqiqotchilar) tomonidan tegishli qarorlami chikarishda hamda turli prognoz ko'rsatkichlarini belgilashda noto'g'ri xulosalarni chiqarilishiga ta'sir etishi; 4. Kadrlar tayyorlash tizimida tegishli ta'lim yo'nalishi va mutaxassislik bo'yicha istiqbolda mutaxasssis tayyorlashni prognozlash imkoniyatlarini pasaytirish kabi bir qator muammolar o'zyechimini kutmoqda.


    Taklif qilinayotgan markazni amaliyotga joriy etishdan asosiy maqsad viloyatdagi (keyinchalik respublika bo'yicha) ta'lim muassasalari bitiruvchilari bandligini monitoring qilish bo'yicha ana'anaviy mexanizmdagi mavjud kamchiliklarni bartaraf etishdan hamda ushbu jarayonni raqamli axborot texnologiyalari orqali amalga oshirilishini tashkil etishdan iboratdir. Bu uchun quyidagi v azifalar belgil angan:

  • Oliy ta'lim muassasalari (OTM) bitiruvchilarini mehnat faoliyatini tashkil etish varaqamli bandlik monitoringini amalga oshirish;
  • Talabalarga mehnat to'g'risidagi qonunu hujjatlari asoslari, mehnat bozorida mos vakansiyalar izlash ko'nikmalari, ishaga kirish uchun rezyumeni tayyorlash va ish beruvchi bilan suhbatdan o'tish usullarini o'rgatish, ishaga kirish uchun talab etiladigan hujjatlar bilan tanishtirish;
  • Iqtisodiyot tarmoqlarining ilg'or mutaxassislari va ekspertlarini jalb qilgan holda talabalarni kasbga yo'naltirish, mehnat bozoridagi mavjud va istiqboldagi holat, muayyan kasbga, ish joylariga va ish beruvchilarga, istiqbolli korxonalarga oid zamonaviy ma' lumotlar bilan tanishtirish;
  • Mehnat organlari, ta'lim muassasalari manfaatdor idoralar va tashkilotlar ishtirokida ish o'rinlari yarmarkalari, karyera kunlarini tashkil etish va talabalarni kelajakda kasbiy faoliyatiga qiziqishlarini kuchaytiruvchi tadbirlarni amalgaoshirish;
  • IJniversitetning mutaxassislar tayyorlash, bitiruvchilarni ishga j oylashtirish, universitefiri muqaddam tamomlagan bitiruvchilarning hozirgi mehnat faoliyati (karyerasi) to'g'risida hamda ushbu yo'nalishdagi boshqa tahliliy materiallami tayyorlash va nashr qilish;
  • Ta'lim muassasalari, bitiruvchilar, ish beruvchilar va tegishli davlat organlari hamkorligini yagona platformaga birlashtirish;
  • Bitiruvchilarning tegishli konva tashkilotlarida amalga o shirayotganl i gi to' g' ri s i d agi tezkor ma' I umotl ar; 
  • Ishsizbo'lganbitiruvchilarto'g'risidagima'lumotlar;
  • Ishga joylasha olmagan ta'lim muassasalari bitiruvchilarini o'quv markazlar, Mono-markazla4IT o'qitish markazlari, O'quv kurslari, Tadbirkorlik kurslari, biznes-akseleratorga j alb etish mexanizmini yaratish;
  • Bitiruvchilar, ta'lim muassasalari, tuman va shaharlar, sektorlar kesimida barcha ta'lim muassasalari bitiruvchilari mehnat faoliyatini, kasb va mutaxassislikka qayta tayyorlash hamda keyingi ta'lim olish jarayonlarini to'liq onlayn monitoring qilish;
  • Ta'lim muassasalari bitiruvchilari bo'yicha shaffof, tezkor, ishonchli ma'lumotlarni shakllantirish va umumlastrtirish imkoniyatlarini yaratish;
  • Kadrlar tayyorlash tizimida tegishli ta'lim yo'nalishi va mutaxassislik bo'yicha istiqbolda mutaxasssis tayyorlashni prognozlash imkoniyatlarini yaratish;Universitet, "Mahallalar", "sektorlar" "[utnan(shahar)lar", "Viloyatlar" kesimida mavjud mezonlar, indikatorlar bo'yicha bitiruvchilar to' g' risidagi ma' lumotlarni shakllantiri sh;

    Mazkur markazBuxoro davlat universiteti "Marketing va talabalar amaliyoti" bo'limi tarkibida ishlashini ta'minlash, uni takomilashtirib borish nazatdatutilgan.

  • Davlat oliy ta'lim muassasalarida foydalanish uchun mehnat bozorlari va ta'lim xizmatlan, shuningdek amaldagi qonun hujjatlarida ruxsat yetilgan boshqa faoliyat turlari bo' yicha marketing tadqiqotlarini o'tkazish.
  • Bo'sh ish o'rinlarini qidirish orqali talabalar bandligini ta'minlash va bitiruvchilarni ishga taqsimlashga ko' makl ashish.
  • Davlat boshqaruvi, ijroiya va boshqa sub'ektlari bilan oliy ma'lumotli yosh mutaxassislami ishga joylashtirish masalalari bo'yicha o'zaro hamkorlik qilish.
  • Ta'lim muassasalari bitiruvchilarini ish bilan ta'minlash sohasidagi xorij iy amaliyotlar tahlilini amalga oshirish.
  • Kasb-hunarga yo'naltirish orqali mehnat bozorida raqobatbardoshligini oshirish maqsadida universitet talabalari bilan ish olib borish, oliy ma'lumotli hutaxassislarga talab tendentsiyalari to'g'risida ma'lumot berib borish.
  • Yoshmutaxassislarni ishgajoylashtirish masalalari bo'yichatalabalar va yoshlar tashkilotlari bilan o'zaro hamkorlikni amalga oshirish.
  • Hududiy bandlikni ta'minlash tashkilotlari bilan o'zaro hamkorlik qilish.
  • Yosh mutaxassislarning ishga joylashish muammolari haqida manfaatdor tashkilotlarga quyidagilar orqali maslahatlar berish va axborot berish:
  • muaryanmuammolarbo'yicha maslahatlar;
  • seminarlar, konferentsiyalar, bo'sh ish o'rinlari yarmarkalari va boshqalarni tashkil etish;
  • tahliliy hisobotlar ishlab chiqish
  • Talabalar va ish beruvchilar bilan oliy ma'lumotli mutaxassislarni tayyorlash bo'yicha shartnomalarni ro'yxatdan o'tkazish, tomonlarning shartnoma maj buriyatl arini baj ari ti sh ini nazor at qi 1 i sh

    Oliy ia'lim muassasalari uchun amaldagi qonun hujjatlarida ruxsat etilgan, byudj etdan tashqari tadbirlarni o'tkazish.


    Quyi dagi lar markaz foydalanuvchiIari bo'Iib hisoblanadilar :

  • Llniversitet talabalari va bitiruvchilari;
  • Hokimilik organlari (tuman (shahar) hokimiyat sektorlari);
  • Mehnat boshqarmasi tizimidagi tuman (shahar) bandlikka ko' makl ashuvchi markazlar;
  • Yoshlar agentligi;
  • Mahalla fuqarolar yig'inlari;

    Respublika miqyosida faoliyat olib borayotgan turli mulk shakllaridan qat'iy nazar komona tashkilot muassasalari.


    Markazning ishlash mexanizmi quyidagi tartibda amalga oshiriladi:

  • Oliy ta'lim muassasasi bitiruvchisi to'g'risidagi ma'lumotlar;
  • Korxona (tashkilot, muassasa)da mehnat faoliyatini olib borayotganligi yoki ishsizligi (Bunda, Konxona nimi manzili,  tarmoiq sohasi)
  • O'z-o'ziniband qilish bo'yicha band ekanligi;
  • Respublika hududidan boshqa davlatga chiqib ketganligi ma'lumotari (unda, Davlat nomi, chiqib ketgan sanasi va h.k.)
  • Rasmiy ishsizligi (ya'ni bandlik markazida ro'yxatga olinganligi). Birinchi bosqich jarayoni davomida viloyat OTM lari tomonidan o'quv yilining sentyabr-noyabry oylari davomida o'qishga qabul qilingan talabalat bo'yicha tizimga tegishli qaydlarni analga oshiradilar. Bu jarayonda muammo mavjudki, borshqa viloyat OTMlariga o'qishga kirgan talabalar bo'yicha ma'lumotlar ochik qoladi, bu holatda tegishli umumta'lim maktablari yeki MFYlar tomonidan ushbu ma'lumotlar kiritilishi tavsiya etiladi. Agar mazkur kontseptsiya butun respublika bo'yicha joriy qilinadigan bo'lsa, bunday holatda faqat OTMlar tomonidan kiritilib boriladi. (Agarda, OTMsi avtomatlashtirilgan, ya'ni o'zining mustaqil elektron tizimimavjud bo'ladigan bo'lsa, bunday vaziyatdaushbu tizimga integratsiya qilish imkoniyatlan yaratib beriladi va ma'lumotlar to'liq avtomatik shakllantiriladi.)
  • Ikkinchi bosqich monitoring j arayoni :Birinchi bosqich monitoring natijasida bitiruvchi bo'yicha tegishli ma'lumotlar aniqlanmagan taqdirda ushbu bitiruvchilar ishga joylashmaganligi va rasmiy ravishda ish haqi olmayotganligi bois ishsiz sifatida ikkinchi bosqich monitoring j arayoni boshlanadi.

    Mahallalar kesimida tuman (shahar) sektorlari rahbarlari nazorati ostida mahalla fuqarolar yig'inlari o'zlaining hududlariga tegishli bo'lgan "iqtisodiy nofaol" hamda "norasmiy ishsiz"ligini qayd etish maqsadida har bir bitiruvchi bo'yicha tizimgaquyidagi ma'lumotlarni kiritishlari lozim bo'ladi:    

  • Iqtisodiy nofaol bo'lgan bitiruvchilar bo'yicha:
  • Bola parvarishida ekanligi;
  • Dekret ta'tilida ekanligi;
  • Nogironligi;
  • Muddatli harbiy xizrnatda ekanligi;
  • Boshqa hududga ko'chib ketganligi;
  • O'rganilmaganligi (ma'lumot kiritilmagan taqdirda ushbu holatda turadi);
  • Norasmiy ishsizligi bo'yicha:
  • Bandlik markazidan ro'yxatga olinmagan, lekin ishsiz bo'lgan holat bo'yicha tegishli qaydlar;


    Kontseptsiyaning amalga oshirilishi quyidagi natijalarga olib keladi : Bitiruvchilar, ta'lim muassasalari, tuman va shaharlar, sektorlar kesimida barcha ta'lim muassasalari bitiruvchilari mehnat faoliyatini, kasb va mutaxassislikka qayta tayyorlash hamda keyingi ta'lim olish jarayonlarini to'liq, doimiy onlayn monitoring qilib borish imkoniyatini beradi hamda yoshlarning bandligi bo'yicha real ma' lumotlar bazasi shakllanadi. Yoshlarning bandligi respublikamizda davlat siyosati darajasida e'tibor beriladi, uning samarali boshqarilishi, bu sohadagi ustuvor yo'nalishlarni belgilab olish uchun ayni damdagi bandlik holati, uning tendentsiyalari muhim ahamiyatga ega;

    Ta' lim muassasalarining xolisona reytingi shakllanadi;

    Tegishli soha va hududlardagi rahbar xodimlarning faoliyat samaradorligiga baho beriladi;

    Ta'|im muassasalari, bitiruvchilar, ish beruvchilar va tegishli davlat organlari hamkorligi yangi bosqichga ko'tariladi;

    Hududlarning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish yuzasidan chora-tadbirlarni belgilab olish, kadrlar tayyorlash tizimida tegishli ta'lim yo'nalishi va mutaxassislik bo' yicha istiqbolda mutaxassis tayyorlashni prognozlash mumkin bo' ladi ;

    Mazkur kontseptsiyani respublika bo'yicha joriy qilinishi respublika bo'yicha makro darajadagi bandlik ko'rsatkichlarini, mehnat resurslarining harakatini, hududlarning mehnat resurslari sig'imidagi o'zgarishlarni, tendentsiyalarni tashkil qilish, bu yo'nalishdagi ilmiy tadqiqotlarni rivojlantirish, asosli ilmiy yangiliklar bo'yicha xulosalar chiqarish mumkin.


   Buxoro davlat universiteti byudjetdan tashqari mablag'lari, homiylik yordamlari, qonunchilik bilan ta' qiqlangan boshqa manbalar.


Bizning jamoa

Hamidov Saidjon Komilovich

Marketing va karyera bo'limi boshlig'i

Sharipov Olim Muhammedovich

Yetakchi mutaxassis

Hikmatov Ilhom Ixtiyarovich

Yetakchi mutaxassis

Haymatova Sevara Quvatali qizi

Mutaxassis

Haytmatova Munisa Quvatali qizi

Mutaxassis

Tohirova Xumora Zavqiyevna

Mutaxassis

Beshimov Shahzodjon Bobir o'g'li

Mutaxassis

Sharopov Ozodbek Umidjonovich

Mutaxassis

Xasanov Feruz Xoliq o'g'li

Mutaxassis

Biz orqali ishga kirganlar

Bazi taasurotlar, fikrlar, maslahatlar...

Foydali havolalar

Ish topish Vakansiya qo'shish Ishchi(xodim) qidirish Rezyume joylashtirish